AdWords nie działa? Zobacz 13 powodów dlaczego!

Zastanawiasz się dlaczego kampania AdWords nie działa? Masz problem z tym, że reklamy się nie wyświetlaj? A może Twoja kampania AdWords „spala budżet” i nie daje widocznych efektów. Oto najpopularniejsze powody dlaczego reklama AdWords nie działa;

1. Brak pomiaru wyników

Zanim zabierzesz się za szacowanie opłacalności reklamy AdWords musisz wiedzieć jakie efekty uzyskałeś. Brak pomiaru sukcesu reklam tzw. konwersji nie pozwala stwierdzić na ile kampania jest skuteczna. Instalacja Google Analytics to obowiązkowy element każdej strony internetowej. Jeśli masz sklep internetowy to powinieneś mierzyć również cele e-commerce. Tylko odpowiedni pomiar skuteczności reklam pozwoli rzetelnie stwierdzić jak działała kampania AdWords.

2. Brak wyświetlania reklam – problemy techniczne

Jeśli w ogóle nie widzisz swoich reklam po wpisaniu w Google słów, które dodałeś, a dodatkowo na koncie AdWords masz 0 wyświetleń to problemem może być złe ustawienie kampanii lub zbyt małe stawki CPC. Aby się tego dowiedzieć najprościej jest zgłosić się do supportu AdWords i napisać, że kampania nie działa. W kilka minut otrzymasz pomoc.

3. Zbyt ogólne słowa kluczowe

Jeśli Twoje reklamy się wyświetlają ale nie ma z tego klientów to duża szansa, że użyłeś zbyt ogólnych słów kluczowych. Słowa kluczowe to podstawa kierowania reklam, a używanie ogólnych haseł to najłatwiejszy sposób aby spalić pieniądze. Są one drogie i rzadko kiedy „sprzedają”. Zdecydowanie lepiej użyć bardziej szczegółowych słów kluczowych, które dobrze pasują do Twojego biznesu.

4. Brak wykluczeń i dopasowanie przybliżone

Jeśli używasz dopasowania przybliżonego lub dopasowania do wyrażenia i do tego nie masz odpowiednich wykluczeń słów kluczowych w kampanii to jest to z pewnością powód małej skuteczności kampanii. Prowadzenie kampanii AdWords wiąże się z regularnym sprawdzaniem na jakie słowa kluczowe Twoja strona się wyświetla i wykluczaniem haseł i wyrażeń, które nie pasują do Twojego biznesu.

5. Zły wybór typu reklamy

W AdWords możemy reklamować stronę w różny sposób. Mamy wybór pomiędzy wyszukiwarką, siecią reklamową, YouTube, Gmailem i innymi typami reklam. Różne typy reklamy mają różne przeznaczenie. Wybór złego może być powodem tego, że reklama AdWords nie działa. Ten problem Cie prawdopodobnie nie dotyczy jeśli wyświetlasz reklamy w wyszukiwarce Google. Sieć reklamowa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana więc jeśli zdecydowałeś się na takie reklamy to może to być problem.

6. Niskiej jakości strona docelowa

Użytkownika klikającego w reklamę AdWords kierujemy na docelową stronę internetową. Jeśli nasza strona nie będzie „skuteczna” to reklamy nie przyniosą nam wielu klientów. Warto przeanalizować stronę pod kontem konwersji, a także zobaczyć na statystyki Google Analytics – szczególnie współczynnik odrzuceń. Jeśli masz podejrzenia, że strona jest problemem to przyda się dokładniejsze zbadanie sytuacji. Do tego możesz użyć nagrywania sesji oraz scroll czy heat mapy np. za pomocą Yandex Metrica. Pamiętaj jednak, że strona nie musi być „piękna”. Ważne aby działała: przekazywała istotne informacje o produkcie czy usłudze oraz informacje kontaktowe, a w przypadku sklepu umożliwiała komfortowe zakupy.

7. Brak strony mobile

W zależności od typu produktu czasami problemem może być brak wersji mobilnej strony. Szczególnie jeśli stawiasz na użytkowników w młodym wieku lub reklamujesz biznes lokalny. Wtedy telefony komórkowe mogą być istotnym źródłem ruchu. Niedostosowana strona do komórek skutecznie odstraszy takich użytkowników. Ważny jest nie tylko jej design RWD ale również szybkość działania.

8. Nieatrakcyjne lub mylące reklamy

Przy układaniu tekstu reklam musimy przekazać użytkownikowi co sprzedajemy i dlaczego to od nas warto kupić. Jeśli nasz tekst jest nieatrakcyjny lub wręcz mylący to nie możemy się spodziewać dużej sprzedaży. Pamiętaj, że to nie CTR jest Twoim celem, a sprzedaż. Pod tym kontem musisz układać teksty reklamowe. Dobrą praktyką jest też tworzenie minimum 3 reklam w każdej grupie reklam. System AdWords automatycznie przetestuje i wybierze najlepszą reklamę zwiększając skuteczność Twojej kampanii.

9. Nieatrakcyjna oferta w porównaniu z konkurencją

Często prawdą jest powiedzenie: „jeśli AdWords nie działa to znaczy, że Twój biznes nie działa”. Pamiętaj, że użytkownik w internecie szuka produktu, a następnie porównuje oferty aby wybrać najkorzystniejszą. Jeśli Twoja oferta niczym się nie wyróżnia, a Twoje ceny są wysokie to użytkownicy wybiorą oferty konkurencji. Aby dowiedzieć się czy tak jest w Twoim przypadku koniecznie porównaj swoją ofertę, stronę i reklamy z konkurencją.

10. Brak strategii i organizacji konta

Jaką masz strategię kampanii AdWords? Jeśli nie umiesz odpowiedzieć na to pytanie to możesz się spodziewać, że Twoje reklamy nie będą skuteczne. Brak dobrej organizacji to również duży problem. Przykładem może być wrzucenie wielu różnych słów kluczowych do jednej grupy reklam i kierowanie wszystkich użytkowników na tą samą podstronę za pomocą tej samej reklamy. Nie tak to powinno wyglądać. Bez odpowiedniej organizacji konta ciężko jest też optymalizować kampanie. Aby określić strategię powinieneś dokładnie określić do kogo i w jaki sposób chcesz trafić, a następnie podzielić swoje konto AdWords logicznie na różne, tematyczne kampanie.

11. Brak optymalizacji i dostosowania AdWords

Każdy specjalista AdWords doskonale zdaje sobie sprawę, że samo stworzenie kampanii nie wystarczy. Aby była skuteczna należy ją regularnie optymalizować. Jeśli tylko stworzyłeś kampanie i liczysz na zyski to niestety muszę Cię rozczarować. Regularna optymalizacja kampanii jest konieczna. Mam tutaj na myśli nie tylko słowa kluczowe ale również dostosowywanie stawek do urządzeń, lokalizacji czy pory dnia. W niektórych kampaniach może to być bardzo istotny element.

12. Brak wiedzy lub czasu

Czasami AdWords nie działa z wielu powodów ponieważ osoba tworząca reklamy nie posiada wiedzy lub czasu aby ją skutecznie skonfigurować. Wiedza jest konieczna i jeśli nie masz czasu na naukę to nie liczył bym na to, że kampania AdWords będzie działać. AdWords to rozbudowane narzędzie, które się cały czas zmienia. Jeśli nie masz czasu na rozwój to zdecydowanie lepiej będzie zlecić kampanię specjaliście AdWords.

13. Zbyt mały budżet

W AdWords można reklamować swoją stronę z praktycznie dowolnym budżetem. Nie znaczy to, że za każdą kwotę uda się pozyskać klientów. Jeśli chcesz czerpać zyski z AdWords to musisz być gotowy odpowiednio „zapłacić” za klienta. Jak wysoka będzie stawka to zależy od konkurencji, produktu i Twojej oferty. AdWords działa i zwrot z inwestycji powinien być pozytywny już w 2-3 miesiącu kampanii jednak nie możesz liczyć na to, że od razu zyski będą wysokie. Jak każdy kanał pozyskania klienta AdWords wymaga pracy i ciągłego ulepszania kampanii.

Autor: Grzegorz Czajkowski


Jeśli potrzebujesz pomocy z Google AdWords to skorzystaj z Audytu AdWords lub zleć nam prowadzenie kampanii AdWords.

Related Post

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes