Rodzaje reklam w Google AdWords

0
6174

O reklamach Google AdWords słyszał praktycznie każdy, nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z faktu, że Google AdWords to nie tylko reklamy w wyszukiwarce Google. Google AdWords dziś daje znacznie więcej możliwości, oferując wiele rodzajów reklam. Zasadniczo możemy je podzielić na reklamy w wyszukiwarce Google, reklamy w sieci reklamowej oraz reklamy na YouTube. Poniżej szczegółowy opis typów reklam jakie możemy włączyć za pomocą kampanii Google AdWords.


Reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania (linki sponsorowane)

Najpopularniejszym i najbardziej znanym typem reklamy w Google AdWords jest reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania Google tzw. linki sponsorowane. Są to reklamy wyświetlane nad i pod naturalnymi wynikami wyszukiwania, z niewielkim oznaczeniem “Reklama”.

reklama tekstowa adwords

Kierowanie reklam

Takie reklamy są wyświetlane w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe, które ludzie wpisują w Google. Aby reklamy były skuteczne dobieramy słowa kluczowe, które potencjalny klient mógłby wpisać, aby znaleźć produkt lub usługę, którą oferujemy. Kierując reklamy możemy ręcznie dobrać słowa kluczowe na jakie chcemy wyświetlać reklamy lub w przypadku większych stron internetowych, pozwolić Google znaleźć takie słowa samodzielnie (tzw. kampania dynamiczna).

Reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlają się głównie w wyszukiwarce Google. Warto jednak wiedzieć, że podczas tworzenia kampanii możemy również ustawić aby reklamy pojawiały się w witrynach należących do “partnerów wyszukiwania”, czyli w innych wyszukiwarka internetowych (np. wyszukiwarce na stronie Onet.pl), które korzystają z wyników wyszukiwania Google.

Typy reklam w sieci wyszukiwania

W sieci wyszukiwania nie mamy do dyspozycji wielu formatów reklam. Musimy zadowolić się reklamą tekstową wraz z różnymi rozszerzeniami reklam (np. numerem telefonu czy linkami do podstron). Do wyboru mamy jeszcze reklamy “tylko połączenie” przeznaczone na telefony komórkowe, które – jak sama nazwa wskazuje – służą wyłącznie do uzyskiwania połączeń od potencjalnych klientów. Są też reklamy promujące aplikacje mobilne, dzięki którym użytkownicy wyszukiwarki mogą zainstalować aplikację mobilną prosto z wyszukiwarki Google czy też reklamować się w wyszukiwarce aplikacji Google Play.

Zakupy Google

Również w sieci wyszukiwania Google możemy wyświetlać reklamy swoich produktów w sklepie internetowym czyli reklamować się w Google Zakupy. Wyświetlane tam reklamy mają postać: miniaturek produktów, ich nazwy, ceny oraz nazwy sklepu. Są one pobierane ze sklepu internetowego do tzw. Google Merchant Center i kierowane automatycznie na różne słowa kluczowe na podstawie ich nazw. Taka reklama jest często bardzo skuteczna dla sklepów internetowych więc zdecydowanie warto ją sprawdzić dla swojego sklepu internetowego.

Google Zakupy na frazę Powerbanki


Sieć reklamowa (partnerska) Google

Kolejną możliwością jest kierowanie reklam na sieć reklamową Google, dzięki czemu za pomocą AdWords możemy wyświetlać reklamy na ogromnej liczbie stron internetowych w Polsce oraz na całym świecie. Sieć reklamowa Google jest bardzo obszerna. Należy do niej wiele popularnych stron, które zapisały się do programu partnerskiego Google AdSense i wyświetlają na swoich stronach internetowych reklamy podane przez Google. Możemy za jej pomocą reklamować się na popularnych portalach takich jak: Onet, WP czy Gazeta oraz na mniejszych serwisach i blogach branżowych. Są to głównie reklamy graficzne (banery reklamowe), czyli reklama typu display. Wybierając strony internetowe na których przebywają nasi potencjalni klienci możemy skutecznie reklamować produkty lub usługi. W praktyce na sieć reklamową tworzy się kampanie głównie wizerunkowe, chociaż nie jest to w 100% regułą.

Kierowanie reklam

Aby nasza reklama w sieci reklamowej była skuteczna, podstawą jest dobre kierowanie reklam. Musimy wybrać odpowiednie strony internetowe w których umieścimy swoją reklamę. Możemy ręcznie poszukać stron, które należą do sieci partnerskiej Google lub zrobić to automatycznie, pozwalając Google wybrać za nas witryny o określonej tematyce. Możemy również kierować reklamy do odbiorców o określonych zainteresowaniach lub co ciekawsze – do grupy odbiorców którzy odwiedzili naszą stronę internetową. Ten rodzaj reklam to tzw. remarketing.

Remarketing

Remarketing (zwany również: retargeting) to reklama która wyświetla się użytkownikom, którzy odwiedzili naszą stronę internetową. Jest to reklama, która “ściga” potencjalnego klienta i jest bardzo ciekawą i skuteczną formą reklamy. Takie reklamy umożliwiają przypomnienie o naszej ofercie osobom, które odwiedziły naszą stronę lecz nie dokonały zakupów. Jest to bardzo pożyteczna forma reklamy dla praktycznie każdej firmy, a w przypadku sklepów internetowych – jest to punkt obowiązkowy strategii reklamowej.

Reklamy Gmail

Jednym z nowszych możliwości jakie przygotowało dla nas Google jest reklama na skrzynkach mailowych Gmail. Jest to reklama, która ma działać podobnie jak “mailing”. Możemy stworzyć tam specjalne kreacje reklamowe, które wyglądają jak mail i za ich pomocą zachęcać użytkowników do odwiedzenia naszej strony.
reklama w Gmail

Reklamy w aplikacjach mobilnych

Reklamy które kierujemy na sieć reklamową mogą również wyświetlać się w aplikacjach mobilnych. Mocno zalecam wyłączenie tej opcji dla reklam stron firmowych i sklepów internetowych. Reklamy te mogą natomiast być skuteczne przy reklamowaniu gier i aplikacji na telefon.

Typy reklam w sieci reklamowej

W sieci reklamowej reklamujemy się głównie za pomocą banerów reklamowych. Możemy użyć do tego:

  • Banerów graficznych – są to zwyczajne statyczne banery reklamowe widoczne na stronach internetowych.
  • Reklam elastycznych – za pomocą kreatora Google możemy w prosty sposób zaprojektować reklamy graficzne na podstawie własnego zdjęcia i logo naszej firmy.
  • Reklamy flash – czyli dynamiczne banery reklamowe w formacie flash.
  • Reklam dynamicznych – bardzo ciekawa forma reklamy używana w remarketingu. Reklama dynamicznia dopasowuje się do indywidualnego użytkownika np. pokazując mu na banerze reklamowym produkty, które odwiedził w sklepie internetowym.

Jeśli korzystamy z własnych banerów reklamowych to musimy je dostosować do rozmiarów reklam graficznych Google.


Reklamy Wideo na YouTube

Jak sama nazwa wskazuje są to reklamy w postaci filmów pokazywane na YouTube. Działają one podobnie jak w klasycznej telewizji: wyświetlając się na początku, na końcu lub w trakcie oglądanego filmu. Są to reklamy, które nadają się głównie do reklamowania własnych filmów na YouTube.


Jaki rodzaj typ reklamy AdWords wybrać?

Zdaje sobie sprawę, że pomimo tego iż przedstawiliśmy różne rodzaje reklam Google AdWords nie jest łatwo wybrać odpowiednie dla naszej firmy. Bogactwo rodzajów reklam oraz ich sposobów kierowania sprawia, że w każdym przypadku wybór reklam należy potraktować indywidualnie. Jeśli potrzebujesz pomocy z reklamą w Google AdWords – zapraszam do kontaktu.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here