Usuwanie kar ręcznych Google

Bardzo często trafiają do nas klienci, którzy zaufali niewłaściwym osobom lub amatorom pozycjonowania i otrzymali karę od Google. Najczęściej są to kary algorytmiczne bądź działania ręczne za nienaturalne linki prowadzące do naszej strony internetowej. Często efektem nałożenia kary przez Google jest nagły spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wraz ze spadkiem pozycji w Google, zmniejsza się zainteresowanie usługami firmy. Jest to szczególnie bolesne dla przedsiębiorców, którzy opierają swoją sprzedaż i promocję na marketingu internetowym. Na szczęście kary od Google można się pozbyć, wymaga to jednak pracochłonnych działań naprawczych i często trwa nawet kilka tygodni. Niestety, nie ma jednak innej drogi i jeśli chcemy nadal zdobywać klientów dzięki Google, musimy usunąć karę ręczną od Google.

Rodzaje kar Google


Kary ręczne Google

Google nakłada różnego rodzaju kary ręczne. Najpopularniejsze z nich to:

  • ręczne działania za linki prowadzące do strony
  • ręczne działania za złośliwe oprogramowanie na stronie
  • ręczne działania za niskiej jakości treść na stronie tzw. czysty SPAM
 

Otrzymanie kary ręcznej zawsze wiąże się z informacją w Google Search Console. Możemy to sprawdzić w zakładce działania ręczne. Jeśli zobaczymy komunikat podobny do poniższego to oznacza że Google nałożyło na naszą stronę karę ręczną. Aby się jej pozbyć trzeba podjąć odpowiednie działania naprawcze i zgłosić Google chęć ponownego sprawdzenia witryny.

Google ręczne działania za czysty SPAM
Na szczęście karę ręczną od Google można usunąć. Aby to zrobić wymagany jest pracochłonny proces którego podstawą jest zidentyfikowanie problemu, a następnie szczegółowa analiza strony lub linków do niej prowadzących.

Kary algorytmiczne

Kary algorytmiczne to kary nałożone przez algorytm Google na stronę. Dotyczą one przede wszystkim niskiej jakości treści na stronie internetowej (tzw. algorytm Panda) oraz manipulacyjnych linków prowadzących do strony (tzw. algorytm Pingwin). Google prawdopodobnie posiada znacznie większą ilość kar, lecz nie są one powszechnie znane. Niestety nie ma nigdzie jednoznacznej informacji czy strona posiada karę algorytmiczną od Google, a rozpoznanie takiej kary bywa bardzo trudne i opiera się wyłącznie na wiedzy i doświadczeniu osoby analizującej temat.

W każdym przypadku gdy nastąpił nagły spadek pozycji i ruchu na stronie należy rozważać otrzymanie kary od Google. Do tego aby w pełni zdiagnozować taką karę konieczne jest też sprawdzenie czy nie pojawiła się kara ręczna w Google Search Console. Ostatecznym sygnałem który mówi nam że Google nałożyło karę na stronę jest nałożenie spadków pozycji z większą aktualizacją Google.

Kary Google - cena

Podejmujemy się usuwania zarówno kar ręcznych jak i algorytmicznych. Mamy spore doświadczenie w tego typu działaniach. Nie wykluczamy uzależniania części opłaty od pozytywnego efektu usunięcia kary. Ponieważ każdy przypadek jest inny cena takich działań naprawczych jest ustalana indywidualnie, na podstawie rodzaju kary i ilości danych do analizy. Najczęściej waha się w granicach 700 - 2500 zł.

Kontakt

Jeśli zaobserwowali Państwo nagły spadek ruchu na stronie, Państwa strona otrzymała karę od Google lub podejrzewają Państwo, że coś jest nie tak, zachęcamy do kontaktu. Pomożemy zweryfikować otrzymanie kary i pomożemy w jej usunięciu.

Na wszystkie zapytania odpowiadamy do 24 godzin!
Bezpłatna analiza SEO