CO TO JEST POZYCJONOWANIE STRON W GOOGLE?
Dzięki pozycjonowaniu możesz z czasem zdobywać co raz więcej klientów z naturalnych wyników wyszukiwania Google. Jest to doskonała inwestycja w rozwój swojej firmy ponieważ wyniki wyszukiwania Google są obecnie najskuteczniejszym sposobem zdobywania klientów przez internet. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie to długotrwały proces dlatego też jest ono polecane przede wszystkim firmom, które już działają w internecie i poszukują dodatkowych możliwości rozwoju firmy.
Pozycjonowanie strony to skomplikowany proces. Jak podają pracownicy Google, jest ponad 200 unikalnych czynników na podstawie których wyszukiwarka ustala swój ranking stron. Dzięki dużemu doświadczeniu i wiedzy jesteśmy w stanie tak zoptymalizować Państwa stronę internetową oraz zwiększyć jej autorytet w oczach wyszukiwarki Google aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Najistotniejszymi czynnikami rankingowymi Google są:
- odpowiednio zoptymalizowana treść oraz kod strony internetowej
- wysokiej jakości linki prowadzące do strony www
Odpowiednio optymalizując treść i kod strony internetowej oraz zdobywając odpowiednie linki możemy znacznie poprawić pozycje Państwa strony internetowej i sprawić aby potencjalni klienci znajdowali w Google Państwa firmę.
Jak przebiega proces pozycjonowania
1. Optymalizacja strony www
Na początek pozycjonowana strona internetowa powinna zostać zoptymalizowana. Konieczna jest optymalizacja treści oraz kodu strony internetowej. Na tym etapie również wyszukujemy słowa kluczowe, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę aby odszukać produktów lub usług, które Państwo oferują. Celem tego działania jest poprawne zrozumienie przez Google strony internetowej.
2. Linkowanie do strony
Gdy nasza strona jest zoptymalizowana, pozostaje zwiększyć jej autorytet dzięki odpowiednim linkom przychodzącym. Wykonując linkowanie zwracamy bardzo dużą uwagę na jakość linków które zdobywamy. Dzięki temu strona jest bezpieczna i nie jest narażona na karę od Google. Wykonujemy linkowanie najbezpieczniejszymi znanymi nam technikami, unikamy SPAMu, systemów wymiany linków (SWL) i innych ryzykownych technik.
3. Pomiar efektów i raportowanie
Do mierzenia efektów pozycjonowania używamy:
- Google Analytics - program badają zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Za jego pomocą można sprawdzić ilość wejść na stronę oraz zachowanie użytkowników. To pozwala ocenić czy pozycjonowanie oraz inne kanały marketingowe dają oczekiwane efekty i są opłacalne.
- Google Search Console tzw. konsola Google - pokazuje dokładnie z jakich słów kluczowych użytkownicy trafiają na stronę internetową.
- Statystyki pozycji w Google - za pomocą specjalnego programu mierzymy pozycje najważniejszych słów kluczowych, na których się skupiamy podczas pozycjonowania. To pozwala ocenić postępy w pozycjonowaniu.
Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania?
Przy nowych stronach:
Pozycjonowanie to długoterminowa inwestycja. Niemniej jednak, staramy się aby pierwsze efekty działań były widoczne już po kilku tygodniach współpracy. Trzeba jednak liczyć się z tym, że aby osiągnąć długoterminowe, stabilne i wysokie pozycje w Google na popularne słowa kluczowe potrzeba czasu. Efekty działań widoczne są najczęściej po ok. 2-4 miesiącach współpracy, po czym należy się spodziewać stopniowego wzrostu pozycji. Osiągnięcie najlepszych pozycji na konkurencyjne słowa kluczowe wymaga często od 6 do nawet 24 miesięcy ciągłych działań.
Przy stronach które są już w internecie od minimum kilku miesięcy:
W większości przypadków pierwszych pozytywnych efektów pozycjonowania strony można spodziewać się już po 2-3 tygodniach od rozpoczęcia współpracy.
Jakich efektów można się spodziewać?
Po kilku tygodniach pozycjonowania strona internetowa powoli zaczyna być widoczna w Google. Na początku następuje etap wzrostu przejść na stronę gdzie możemy zaobserwować kilkanaście do kilkudziesięciu wejść z Google na stronę miesięcznie (poniżej odwiedziny strony na przestrzeni 3 miesięcy):
W następnych miesiącach często widać już ruch do strony na poziomie 100-300 wejść na stronę internetową z Google miesięcznie. Można przy tym przez większość miesięcy obserwować stopniowy wzrost odwiedzin strony z miesiąca na miesiąc. Wygląda to jak na obrazku poniżej (poniżej odwiedziny strony na przestrzeni 3 miesięcy):
Na przestrzeni roku od rozpoczęcia pozycjonowania można liczyć efekt w postaci ciąglego zwiększenia pozycji na stronie:
Ile słów kluczowych pozycjonujemy?
Nie ograniczamy się do pozycjonowania kilku-kilkunastu wybranych słów kluczowych, dbamy o wysoki autorytet strony klienta aby mogła zajmować wysokie pozycje na wiele istotnych słów kluczowych. Wykonując pozycjonowanie robimy jednocześnie tzw. pozycjonowanie Long Tail (długi ogon). Dzięki temu witryna pojawia się na wysokich pozycjach na dziesiątki, a nawet setki słów kluczowych. Od popularnych haseł po mniej popularne wyrażenia. Popularne hasła doskonale budują rozpoznawalność marki, a mniej popularne frazy doskonale przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług.
WARUNKI WSPÓŁPRACY
W celu zapewnienia Państwu komfortowej współpracy, opracowaliśmy warunki dzięki którym dajemy pewność, że pozycjonowanie z firmą SMART SEO przyniesie oczekiwane efekty.
- Formalności opieramy o prostą umowę, którą mogą Państwo zerwać w każdym momencie bez żadnych ukrytych kosztów. Zależy nam na tym aby współpraca przy pozycjonowaniu opierała na korzyściach dla obu stron,
- Otrzymują Państwo co miesiąc raport z wykonywanych działań, a także stały dostęp do monitoringu pozycji w Google oraz programów monitorujących ruch na stronie (Google Analytics, Google Search Console).
- Jesteśmy otwarci na elastyczne warunki współpracy - możemy dostosować się do Państwa potrzeb.
- Oferujemy współpracę dla firm z całej Polski. W każdym momencie możemy spotkać się z Państwem w Krakowie i okolicach oraz w Rzeszowie aby omówić szczegółowe warunki współpracy.
POZYCJONOWANIE - CENNIK
Poniżej przedstawiamy przykładowe pakiety cenowe. Ostateczna wycena pozycjonowania konkretnej strony jest wykonywana indywidualnie. Cena zależy od trudności pozycjonowania czyli od tego z jak dużą i mocną konkurencją mamy do czynienia.
Poniżej przykładowe ceny!