Zalety Google AdWords

Reklamy AdWords w wyszukiwarce Google są to reklamy pojawiające się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania z oznaczeniem „reklama”. Jest to reklama tekstowa posiadająca nagłówek, odpowiadający na zapytanie klienta oraz zachęcający do wejścia na daną stronę lub skorzystania z usług.

Jakie są zalety stworzenia kampanii AdWords dla swojej firmy? Oto najważniejsze z nich:

1. Natychmiastowy efekt

Dużą zaletą kampanii AdWords jest to, że po konfiguracji kampanii możemy włączyć reklamy i już po kilku dniach cieszyć się pierwszymi efektami. Na większe efekty trzeba poczekać trochę dłużej ponieważ kampania na początku jej działania jest w trakcie „uczenia się” dlatego też wymaga ciągłej analizy i optymalizacji.

2. Niskie koszty pozyskania klienta, płacimy tylko wtedy gdy ktoś kliknie w naszą reklamę

Płacimy tylko wtedy gdy ktoś kliknie w reklamę więc nie ryzykujemy tego, że nasza reklama zostanie niezauważona. Ceny za kliknięcie uzależnione są od naszej konkurencji. Jeśli chcemy wyświetlać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki powinniśmy oprócz dobrze wykonanej reklamy zaoferować możliwość zapłacenia za kliknięcie więcej niż konkurencja. Oczywiście zdarzają się nietrafione kliknięcia jednak im kampania jest lepiej zoptymalizowana tym jest ich mniej.

3. Trafiamy do klientów, którzy szukają naszych usług lub produktów.

Reklamy AdWords wyświetlają się osobom, które wyszukują słowa kluczowa pasujące do sprzedawanego produktu lub usługi. Dlatego mamy dużą szansę na zdobycie klienta. Osoba, która wyszukuje danej usługi najczęściej jest nią bardziej zainteresowana niż przeciętny użytkownik internetu.

4. To od nas zależy jaką kwotę przeznaczymy na reklamy.

Im większy budżet na reklamy AdWords tym więcej możliwości lecz nie od razu Kraków zbudowano, możemy zacząć od reklam z małym budżetem, a następnie zwiększać go stopniowo. Wielkość budżetu najlepiej ustalić z firmą wykonującą dla nas kampanie AdWords, taka osoba zrobi research i doradzi jak postąpić z naszym budżetem.

5. Możemy analizować zachowanie potencjalnych klientów

Możemy korzystać z narzędzi, które pozwalają nam analizować zachowania osób, które weszły na naszą stronę internetową z reklamy. Na tej podstawie możemy wyciągać wnioski co należy zmienić w naszej stronie lub ofercie aby sprzedawać więcej. Bardzo ważna jest ścieżka klienta od wyświetlenia mu naszej reklamy do tak zwanej konwersji. Niektórym klientom, może nie spodobać sie reklama, a innym strona docelowa, na którą trafiają po kliknięciu w reklamę. Wszystkie te czynniki są bardzo ważne aby bez przerwy udoskonalać prowadzone kampanie.

6. Tworzymy swoją własną bazę klientów.

Reklamy AdWords umożliwiają nam tworzenie bazy osób, które już były na naszej stronie i przypominanie im o sobie. Jest to tak zwany remarketing. Osobom, które weszły na stronę naszego sklepu internetowego warto pokazać dynamiczną reklamę z aktualną promocją.

7. Możliwość udoskonalania kampanii aby przynosiła coraz lepsze efekty

Kolejną zaletą kampanii AdWords jest to, że naszą kampanie możemy cały czas udoskonalać. Dzięki ciągłej optymalizacji reklam możemy podwoić liczbę klientów bez zwiększania budżetu. Brzmi fajnie, prawda?

8. Kontrola nad godzinami wyświetleń reklam oraz lokalizacji potencjalnych klientów

Jeśli mamy ograniczony budżet na kampanie AdWords możemy je wyświetlać tylko w tych godzinach, w których mamy otwarte biuro lub restaurację. To znacznie ogranicza koszty, a my mamy pewność, że po kliknięciu w reklamy każdy będzie mógł się do nas dodzwonić.

Jak widać korzyści związanych z reklamami AdWords w Google jest wiele. Praktycznie każdy rodzaj biznesu może zastosować kampanie AdWords i zdobywać nowych klientów.

Aby nasza kampania była tak skuteczna i przynosiła określone efekty konieczna jest współpraca z doświadczona firmą wykonująca reklamy w Google AdWords. Powyższe zalety Google AdWords wynikają głównie z dobrze stworzonej i poprowadzonej kampanii.


Przeczytaj także:


Autor: Justyna Rak

Related Post

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes