STRONA SPADŁA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA. CO ROBIĆ?

Podczas pozycjonowania stron internetowych co raz większym problemem są kary nakładane przez wyszukiwarkę Google (tzw. filtry). Pozycjonując samodzielnie stronę lub oddając jej pozycjonowanie w niepowołane ręce można bardzo łatwo otrzymać karę. W tym artykule dowiesz się co robić w sytuacji gdy Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwania.

Najpierw upewnij się, że z Twoją stroną www jest wszystko w porządku.
Koniecznie sprawdź czy wchodząc na Twoją stronę przez wyszukiwarkę Google wszystko jest okej. Ważne jest aby wejść na stronę przez wyszukiwarkę, ponieważ to pozwoli wyeliminować wiele problemów takich jak np. nieodpowiednie przekierowanie czy zła konfiguracja pliku robots.txt. Wiele osób notuje spadki ponieważ ich strona przestała działać, więc wykluczyć taką możliwość. Jeśli Twoja strona działa jak powinna, oznacza że najprawdopodobniej otrzymałeś jakąś karę. Szukając przyczyn kary musimy najpierw sprawdzić jakiego typu karę otrzymaliśmy.
 

Wyróżniamy 2 podstawowe typy kar od Google:

  • kara ręczna Google
  • filtr algorytmiczny
Tak na prawdę możemy sprawdzić tylko czy otrzymaliśmy kare ręczną Google. Jeśli mamy spadki pozycji i nie kary ręcznej to będzie to oznaczać, że prawdopodobnie otrzymaliśmy filtr algorytmiczny.
 

Jak sprawdzić czy otrzymaliśmy karę ręczną Google?

Niezbędne jest podpięcie strony do Google Webmaster Tools. Jeśli masz podpiętą stronę to wystarczy że się zalogujesz, następnie klikniesz adres swojej strony, potem po lewej stronie w menu "Ruch związany z wyszukiwaniem" > "Działania ręczne". Napis "W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych." oznacza że wszystko jest okej.
brak działań ręcznych Google

W innym przypadku mamy opis kary którą otrzymaliśmy. Występuje kilka typów kar ręcznych i jeśli otrzymamy karę ręczną to zobaczymy jej opis.. Kilka słów o filtrze ręcznym: Jest to kara którą otrzymujemy od Google za to, że naruszyliśmy zasady ustalone przez twórców tej wyszukiwarki. Najczęściej ma to związek z linkami prowadzącymi do naszej strony lub wychodzącymi z naszej strony internetowej. Filtr ręczny jest nakładany na określone słowa kluczowe lub całą witrynę. Jest on bardzo trudny do ściągnięcia i cały proces jest zbyt skomplikowany aby go opisać lecz chciał bym przedstawić krótko najważniejsze fakty dotyczące filtra ręcznego.
 

Co musisz wiedzieć na temat kar ręcznych Google:

  • Pozbycie się kary ręcznej wymaga analizy linków przychodzących do strony oraz pisania próśb do Google.
  • Pisząc prośbę do Google o ponowne rozpatrzenie naszej strony w wyszukiwarce nie otrzymamy pomocy. Jest wysoce prawdopodobne, że nasza prośba nie trafia do człowieka lecz komputerowego algorytmu.
  • Cały proces pozbywania się takiego filtra trwa od kilku do kilkunastu tygodni.
  • Może się zdarzyć tak, że nie uda się nam pozbyć kary ręcznej.
  • Powody nakładania takiej kary są często bardzo kontrowersyjne, zdarza się też spotykamy się z niesłusznymi karami.
  • Często najlepszym rozwiązaniem jest przeniesienie swojej strony internetowej na inną domenę.
  • Możesz skorzystać z usług oferowanych przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem, które oferują usuwanie kar Google. Koszt pozbycia się takiej kary to kilkaset do kilku tysięcy złotych zależnie od firmy oraz ilości linków do analizy. Nikt nie jest w stanie zagwarantować skuteczności takiej usługi.
  • Bardzo często pozbycie się kary ręcznej nie skutkuje wyraźnymi wzrostami ruchu i pozycji ponieważ strona posiada dodatkowo filtr algorytmiczny.
Co kiedy nie otrzymaliśmy kary ręcznej? Jeśli nie mamy wiadomości o otrzymaniu filtra ręcznego to prawdopodobnie mamy filtr algorytmiczny. Jeśli monitorowaliśmy pozycje to możemy sprawdzić czy dotyczy jednego słowa kluczowego czy kilku. W obu przypadkach możliwe są inne przyczyny i musimy wybrać inną drogę wyjścia. Tutaj również czeka nas analiza linków oraz czasami pomaga wykorzystanie narzędzia Google disavow tool. Jest wiele opisów radzenia sobie z takim filtrem które możesz znaleźć w internecie.
 

Ważne fakty na temat filtra algorytmicznego:

  • Wyjście z filtra algorytmicznego wielu przypadkach jest o wiele łatwiejsze niż w przypadku kary ręcznej i nie wymaga kontaktu z Google.
  • Możesz się tylko domyślać jaki jest powód filtra algorytmicznego.
  • Aby pozbyć się filtra musisz zbadać za co go otrzymałeś. Często pomoc w tym zakresie otrzymasz na forum dla webmasterów Google.
  • Mało firm podejmie się pozycjonowania takiej strony bez analizy linków przychodzących.
  • Zmiana domeny do pozycjonowania często jest najlepszym wyjściem.
  • Gdy do naszej strony nie prowadzi zbyt duża ilość linków, możemy się łatwo pozbyć takiej filtra.
  • Łatwo pomylić filtr algorytmiczny ze spadkiem pozycji wynikającym z usunięcia linków do naszej strony internetowej.
Bezpłatna analiza SEO