Ile kosztuje reklama w Google AdWords?

Jeśli rozważasz inwestycję w kampanię Google AdWords np. linków sponsorowanych, zapewne interesuje Cię odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama w Google AdWords. Mimo że trudno mówić o sztywnych kwotach, warto zagłębić się w temat i poznać mechanizmy wpływające na cenę reklam AdWords. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje kampania AdWords (Google Ads)?

Cena kampanii Google AdWords

Koszt kampanii Google Ads (AdWords) jest elastyczny i większości ustalamy go samodzielnie. Możemy zacząć do budżetu na poziomie 1000 zł lub zrobić szerszą kampanię za 10-100 tys. złotych. Tak na prawdę wszystko zależy od naszych możliwośći i potrzeb.

Na to ile kosztuje kampania AdWords składa się:

  • koszt reklam AdWords płatny najczęściej za kliknięcie czyli koszty kliknięć (ustalamy samodzielnie lub z agencją)
  • koszt przygotowania i przeprowadzenia kampanii przez specjalistę AdWords (ok. 5-20% budżetu)

Te kwoty łącznie stanowią koszt kampanii. Podczas gdy budżet na reklamy możemy ustalić dowolnie, tak koszt obsługi kampanii przez specjalistę lub agencję jest zależny od indywidualnych ustaleń z daną firmą. Możemy robić też kampanię samodzielnie ale nie jest to najlepszy pomysł jeśli się na tym nie znamy.

Koszt kliknięcia (CPC)

Ponieważ przy kampanii płacimy za kliknięcia to warto wiedzieć od czego zależy koszt takiego kliknięcia. Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę w ramach kampanii linków sponsorowanych i wyświetlania w kampanii wizerunkowej zależy od konkurencji w danej branży. Im większa konkurencja, tym droższe będą kliknięcia w reklamy. Jest to prawdziwe za równo przy miastach, im większe miasto tym droższe kliki. Za najmniej oblegane słowa kluczowe płaci się zaledwie kilka groszy, podczas gdy jedno kliknięcie w reklamę na najpopularniejsze frazy może kosztować nawet kilkanaście złotych.

Inwestycja, która się zwraca

Chcąc płacić jak najmniej za Google AdWords, należy skupić się przede wszystkim na jakości reklam. Chodzi o ich dopasowanie do zainteresowań użytkowników, tak aby możliwie długo przebywali na stronie docelowej i wykonywali działań prowadzące do konwersji (np. zakup produktu, wysłanie zapytania ofertowego, pobranie ebooka, zapisanie się na newsletter). Reklamy o wysokiej jakości wyświetlają się bowiem na wyższych pozycjach i kosztuje mniej niż gorsze jakościowo.

Ile zainwestować?

Jeżeli więc pytasz, ile kosztuje reklama w Google AdWords, jedyna poprawni odpowiedź brzmi: to zależy. Działając w wysoce konkurencyjnej branży i oferując duża liczbę produktów, budżet może wynosić grubo ponad 10 000 zł miesięcznie, podczas gdy w mało obleganych branżach i przy niewielkiej skali działalności wystarczy 500-1000 zł.

Najważniejsze jest to, że Google AdWords może być naprawdę zyskowną inwestycją, która zwraca się wielokrotnie, o ile kampania zostanie odpowiednio skonfigurowana i przeprowadzona.

Prowadzenie kampanii AdWords

Warto zlecić prowadzenie kampanii w Google AdWords firmie wyspecjalizowanej w tej usłudze. Koszt obsługi takiej kampanii najczęściej waha się w okolicach 15-20% wartości budżetu reklamowego. Inwestycja w profesjonalną kampanię jest konieczna jeśli chcemy aby nasze reklamy były skuteczne. W innym wypadku niestety czeka nas przepalony budżet i rozczarowanie. Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Related Post

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes