Ile kosztuje reklama w Google AdWords?

Jeśli rozważasz inwestycję w kampanię linków sponsorowanych, zapewne interesuje Cię odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama w Google AdWords. Mimo że trudno mówić o sztywnych kwotach, warto zagłębić się w temat i poznać mechanizmy wpływające na cenę kampanii linków sponsorowanych.

Cena kampanii Google AdWords

W ramach usługi Google AdWords można prowadzić nie tylko kampanię linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, ale również kampanię wizerunkową polegającą na wyświetlaniu reklam na zewnętrznych stronach WWW. O ile w przypadku linków sponsorowanych płaci się za każde kliknięcie (model CPC), o tyle kampania wizerunkowa rozliczana jest na podstawie liczby wyświetleń reklamy (model CPM).

Koszt kliknięcia (CPC)

Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę w ramach kampanii linków sponsorowanych i wyświetlania w kampanii wizerunkowej zależy od konkurencji w danej branży i wyniku jakości reklam. Im większa konkurencja i im niższy wynik jakości, tym droższe każde kliknięcie i wyświetlenie. Za najmniej oblegane słowa kluczowe płaci się zaledwie kilka groszy, podczas gdy jedno kliknięcie w reklamę zorientowaną na najpopularniejsze frazy może kosztować nawet kilkanaście zł.

Co oczywiste, łączny koszt usługi Google AdWords wzrasta wraz z liczbą słów kluczowych i zewnętrznych stron, na których reklamy są wyświetlane. Istotne jest to, że budżetem można elastycznie zarządzać, dopasowując koszt kliknięcia lub wyświetlenia reklamy do aktualnych potrzeb i możliwości. Mimo, że płacenie mniej za kliknięcia niż konkurencja powoduje obniżenie pozycji, na której wyświetla się reklama, to jest to dobry sposób na ograniczenie kosztów Google AdWords. Warto również szukać mało popularnych słów kluczowych o wysokiej konwersji, bo są tanie i jednocześnie skuteczne.

Inwestycja, która się zwraca

Chcąc płacić jak najmniej za Google AdWords, należy skupić się przede wszystkim na jakości reklam. Chodzi o ich dopasowanie do zainteresowań użytkowników, tak aby możliwie długo przebywali na stronie docelowej i wykonywali działań prowadzące do konwersji (np. zakup produktu, wysłanie zapytania ofertowego, pobranie ebooka, zapisanie się na newsletter). Reklamy o wysokiej jakości wyświetlają się bowiem na wyższych pozycjach i kosztuje mniej niż gorsze jakościowo jednostki.

Ile zainwestować?

Jeżeli więc pytasz, ile kosztuje reklama w Google AdWords, jedyna poprawni odpowiedź brzmi: to zależy. Działając w wysoce konkurencyjnej branży i oferując duża liczbę produktów, budżet może wynosić grubo ponad 10 000 zł miesięcznie, podczas gdy w mało obleganych branżach i przy niewielkiej skali działalności wystarczy 500 zł. Najważniejsze jest to, że Google AdWords może być naprawdę zyskowną inwestycją, która zwraca się wielokrotnie, o ile kampania zostanie odpowiednio skonfigurowana i przeprowadzona.

Prowadzenie kampanii AdWords

Większość przedsiębiorstw i osób prywatnych zleca prowadzenie kampanii w Google AdWords zewnętrznym firmom wyspecjalizowanym w tej usłudze, które pobierają z tego tytułu opłaty. Przeważnie wynoszą one 15-20% wartości budżetu reklamowego, tak jak w przypadku naszej firmy. Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Bezpłatna analiza SEO