Google Ads (AdWords) – czy warto reklamować tam firmę?

Google AdWords to jeden z najlepszych sposobów reklamy w internecie. Chociaż nie ma idealnego sposobu na promocję firmy to jeśli poszukujesz czegoś, co pomoże Ci zdobyć klientów, to skorzystanie z Google AdWords jest bez wątpienia dobrym rozwiązaniem. Jeśli więc zastanawiasz się: „Czy Google AdWords się opłaca?” lub „Czy warto uruchomić AdWords?” to w tym artykule znajdziesz odpowiedź na te pytania.

Co sprawia, że Google Ads (AdWords) się opłaca?

Precyzyjne kierowanie reklam

Jednym z najważniejszych elementów, które decydują o tym, że Google AdWords się opłaca jest możliwość docierania do osób na prawdę zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki temu, że nie płacisz za niepotrzebne wyświetlenia i kliknięcia reklamy znacznie ograniczasz jej koszty i zwiększasz opłacalność.

Szybki efekt

W przeciwieństwie np. do pozycjonowania strony – Google AdWords daje efekty praktycznie natychmiastowe. Reklamy wyświetlają się już po kilkunastu minutach od konfiguracji kampanii. Poprawki i zmiany następują natychmiastowo. Nie muszę chyba pisać dlaczego jest to tak ważne.

Precyzyjny pomiar efektów

Aby ocenić czy AdWords jest skuteczne możesz wykorzystać możliwość dokładnego pomiaru efektów. Możesz zobaczyć dokładnie, które słowa kluczowe spowodowały zakup produktu w sklepie czy wysłanie zapytania o ofertę z formularza kontaktowego. Dzięki temu możesz optymalizować kampanię wyłączając nieskuteczne reklamy oraz lepiej docierając do potencjalnych użytkowników.

Dotarcie do większej liczby odbiorców

AdWords to potężne źródło klientów, których nie przyciągniemy innym sposobem. Wielu klientów klika reklamy AdWords nie dochodząc nawet do naturalnych wyników wyszukiwania Google związanych z pozycjonowaniem strony. Jeśli nie masz reklam AdWords to tracisz szansę na dotarcie do tych klientów.

Płatność tylko za kliknięcia

W Google AdWords płacisz tylko za kliknięcie w reklamę. Nie musisz obawiać się o to, że reklamy będą się wyświetlać ale nikt w nie nie kliknie. Taka forma płatności (tzw. PPC od Pay Per Click) sprawia, że najczęściej reklama AdWords się opłaca.

Elastyczny budżet

W Google AdWords możesz reklamować się za praktycznie dowolną kwotę. Możesz też dowolnie wyłączać i włączać kampanie, kiedy masz na to ochotę. To sprawia, że taka forma reklamy jest bardzo wygodna dla małych firm mających niewielki budżet lub niestabilne dochody.

Mity na temat AdWords

Jeśli zastanawiałeś się czy AdWords działa to mogły Ci przyjść do głowy pewne wątpliwości. Mogłeś też przeczytać na forach internetowych różne nieprzychylne opinie. Jakie opinie krążą po internecie i dlaczego nie warto wszystkim wierzyć?

AdWords nikt nie klika bo to są reklamy

Jest to popularny mit, jednak praktyka pokazuje, że Google AdWords jest skuteczne i bardzo często klikane. Wiele osób nawet nie odróżnia zwykłych wyników wyszukiwania od reklam AdWords. Nie ma więc problemu z ich „pomijaniem”. Innym powodem dla którego nie warto wierzyć w ten mit jest to, że nie rzadko reklamy AdWords dają lepsze wyniki niż wyniki naturalne – szczególnie gdy poszukujemy firmy. No i na koniec warto dodać, że jeśli część osób ominie nasze reklamy to nic za nie nie zapłacimy – więc nie musimy się obawiać takiej sytuacji.

Reklamy AdWords są drogie

Reklamy AdWords są drogie wtedy, gdy są one nieodpowiednio skonfigurowane. Jeśli powierzymy reklamy specjaliście, który dobrze je skonfiguruje może to być jedna z najlepszych form reklamy dla naszego biznesu.

Konkurencja mi wyklika budżet

Wiele osób obawia się tego, że jeśli reklamy są płatne za kliknięcie to konkurencja będzie im wyklikiwać budżet. Te obawy jednak nie sprawdzają się w praktyce. Niewiele firm konkurencyjnych ma czas na wyklikiwanie reklam. Dodatkowo w przypadku kiedy tak się dzieje – Google ma zabezpieczenia które to wychwytują i zwraca nam koszt takich kliknięć. Wyklikiwanie reklam nie stanowi realnego problemu przy prowadzeniu kampanii AdWords dzięki czemu reklama Google AdWords się opłaca.

Reklamy AdWords są nieskuteczne

Chociaż wiele osób tak mówi to w praktyce najczęściej nie próbowali oni kampanii AdWords lub nie robili tego poprawnie. Bardzo wiele firm zdobywa klientów dzięki reklamom AdWords co jest potwierdzeniem ich skuteczności. Ludzie prowadzący firmy umieją liczyć i gdyby AdWords się nie opłacało to by nikt się tam nie reklamował. W praktyce jednak widzimy masę firm korzystających z tej możliwości.

Nie warto reklamować się w AdWords jeśli pozycjonuję stronę

Takie stwierdzenie nie jest poprawne. Jeśli zależy nam na zdobyciu dodatkowych klientów to warto do pozycjonowania dołożyć Google AdWords. Dzięki temu mamy możliwość zdobycia klientów, którzy klikają w reklamy AdWords i nawet nie dochodzą do naturalnych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie również nie zastąpi nam reklam produktowych w przypadku sklepów internetowych, które bardzo dobrze sprawdzają się w e-commerce.

O czym jeszcze musisz wiedzieć

Jak już pisałem, Google AdWords to bardzo dobry sposób na reklamę firmy. Nie oznacza to jednak, że reklama AdWords będzie opłacalna zawsze. Aby tak było musisz spełnić 3 warunki:

  • Kampania musi być odpowiednio przemyślana i skonfigurowana. Najprościej mówiąc kampanią AdWords powinna zająć się osoba, która wie co robi.
  • Strona internetowa firmy nie może odstraszać. Sprawa wydaje się oczywista, klient nie kupi na stronie, która nie będzie wyglądała poważnie.
  • Oferta firmy musi być atrakcyjna w stosunku do konkurencji. W internecie łatwo jest porównać oferty z konkurencją. Reklama AdWords to dobry sposób na przyciągnięcie klientów zainteresowanych zakupem ale ostateczna sprzedaż zależy od tego czy klient będzie chciał zapłacić za nasze produkty czy usługi.

Sprawdź aby się przekonać

Pomimo tego, że argumenty mówią „na korzyść” AdWords to ostateczną oceną jest zawsze praktyka. Na szczęście Google AdWords daje nam dużą elastyczność więc bez problemu możemy spróbować tej reklamy za stosunkowo niewielką kwotę przez np. 2 miesiące i w ten sposób przekonać się – czy reklamy będą się dla nas opłacać.

Kupon na początek

Dodatkową zachętą do przetestowania tej formy promocji jest możliwość uzyskania kuponu promocyjnego dzięki któremu możesz otrzymać za darmo do 600 zł na reklamy. Warunkiem jest najpierw wpłacenie i wykorzystanie takiej kwoty przez 1. miesiąc kampanii. Aby otrzymać kupon najlepiej zgłosić się do specjalisty posiadającego status Partnera Google (zapraszam do kontaktu z nami!).

Tanie prowadzenie kampanii AdWords

Ponieważ dobry specjalista AdWords zawsze na siebie zarobi to stworzenie kampanii Google AdWords warto zlecić. Próba samodzielnego jej stworzenia bez odpowiednich umiejętności może skończyć się straconym budżetem i rozczarowaniem. Jeśli potrzebujesz kampanii AdWords to zgłoś się do nas! Prowadzimy kampanie już od 200 zł.

Autor: Grzegorz Czajkowski


Przeczytaj także:

Related Post

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes