Co to są reklamy Google AdWords?

Planując działania marketingowe w Internecie, nie sposób nie uwzględnić usługi Google AdWords, która uchodzi za jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji online. Nie wiesz, na czym ona polega, jak działa i dlaczego warto z niej skorzystać? Niniejszy artykuł wyjaśnia, co to są reklamy Google AdWords.

Skuteczna reklama w Google od ręki

Google AdWords to usługa skierowana do każdego, kto chce wyświetlać reklamy swojej witryny lub aplikacji w wyszukiwarce Google. Mają one formę linków sponsorowanych pojawiających się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy. Co ważne, żeby reklamy w Google AdWords zaczęły działać, należy je jedynie opłacić i skonfigurować kampanię, a efekty w postaci linków sponsorowanych pojawią się natychmiast.

Właśnie błyskawiczne rezultaty są jednym z głównych atutów systemu. W odróżnieniu od pozycjonowania, które wymaga wielu miesięcy oczekiwania na pierwsze rezultaty, Google AdWords zaczyna działać bezzwłocznie. Rozliczenie za usługę odbywa się w modelu CPC, czyli za każde kliknięcie w reklamę naliczane są opłaty, których wysokość zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego. Co do zasady, im więcej reklamodawców konkuruje pod jakąś frazą, tym więcej kosztuje każde kliknięcie.

Sieć reklamowa Google

Oprócz reklam w formie linków sponsorowanych pojawiających się w wynikach wyszukiwania pod daną frazą, usługa Google AdWords może obejmować również wyświetlanie reklam graficznych na stronach WWW wydawców współpracujących w ramach systemu. Przykładowo, jeśli sprzedajesz kosmetyki, a w systemie Google AdWords jako wydawca zarejestrowała się osoba prowadząca blog o kosmetykach, za pośrednictwem usługi możesz wyświetlić u niej reklamę.

Google AdWords w praktyce

Aby osiągnąć oczekiwane efekty reklamowe dzięki Google AdWords, konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie kampanii. Chodzi m.in. o dobór słów kluczowych, określenie stawek za kliknięcie, przygotowanie tekstów reklam i optymalizację stron, do których one prowadzą. Dla początkującego użytkownika, który nigdy wcześniej nie miał do czynienia z Google AdWords, mnogość opcji i funkcji może się wydawać przytłaczająca, dlatego wiele firm i osób prywatnych decyduje się skorzystać ze wsparcia profesjonalnego specjalisty wyspecjalizowanego w tej usłudze.

Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z Google AdWords lub poprawić skuteczność dotychczasowych kampanii, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami i zwiększ zyski dzięki efektywniejszym reklamom w Google AdWords!

 

Zobacz również:

Bezpłatna analiza SEO